

Coraz większa liczba konsumentów przed podjęciem decyzji o wyborze produktu lub usługi korzysta z dostępnych w internecie narzędzi porównywania cen lub szuka opinii innych Internautów. Znalezienie dostawcy oferującego najniższą cenę jest niezwykle łatwe, zupełnie inaczej sytuacja wygląda w przypadku kryterium jakości. Polecenia blogerów, opinie z forów, recenzje użytkowników, artykuły, porównania przygotowane przez portale branżowe – ilość źródeł, na podstawie których można wybrać najbardziej godny zaufania produkt, jest bardzo szeroka.
Niestety, tak dogłębna analiza wymaga poświęcenia dużej ilości czasu oraz pewnych kompetencji do poruszania się w cyfrowym świecie.
Czy to nie mogłoby być prostsze?
Podstawy programu e-jakość | Laur Internetu
współpraca z Instytutem Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk
wykorzystanie wyszukiwarki NEKST – jedynej w Europie
analiza polskich zasobów internetu
naukowa analiza uzyskanych danych